Monday 11 February 2013

Langkawi l entry bergambar (◕‿◕✿)

Pulau Langkawi . Aku dengan kazni ( singkatan dari kakak azni ) dapat arahan dari bos sehari sebelum bertolak kena pergi Pulau Langkawi . Aduh memang tak rela la nak pergi sana . Bukan sebab tak nak buat kerja tapi masalahnya kewangan yang tak mencukupi . Sebelum ni bos ( Kak Jamilah ) dah bagitau awal dah nak kena pergi Langkawi tapi ingatkan dia main-main . Iyelah macam tak serius ja . So rasa macam main tarik tali ja dengan bos nie .

Bila call cawangan Kepala Batas, Penang depa pergi tak Langkawi terus Kak Eila kata tak mau p sebab dia tak ada transport . Memang dah agak kena pergi juga ni . Lepas tu aku ngan kazni siap la buat alasan berbagai cakap nak balik kampung la apa la last-last Kak Jamilah datang kedai cakap esok kedai tutup pukul 4 petang . Bawa baju siap-siap sebab terus bertolak ke jeti Kuala Kedah . Oke aku dengan kazni terus jammed ! Blur seketika .

Nampak tak muka aku dengan muka kazni macam excited nak pergi Langkawi . Kami nie redho ajelah dah namanya pun kerja kan . Yang bestnya Kazni ni first time pergi Langkawi tau . So dia pun rela dalam paksa juga p Langkawi . At least boleh jugak pijak tanah Langkawi naek ferry feeling-feeling titanic dekat Dataran Lang . Ops Dataran Lang tak sempat singgah . haha .

Sampai ja dekat Jetty Kuah tunggu Abang Man (husband keknis) datang ambil . Branch baru Jamilah Optometris dekat Langkawi tu just 15 minit ja dengan Jetty Kuah ni . Dekat ja dengan Kompleks Pekan Rabu . So kami tunggu la Abang Man mai amek . Takkan nak naek teksi . Membazir tu . hehe .
Time ni la pulak aku nak berjimat time laen tak pula nak bejimat . Nak tau sampai ja kat Jetty Kuah tu, aku dengan Kazni cepat-cepat cari mesin ATM . Yelah dalam purse aku tinggal RM20 . Kazni pon lebih kurang ja . haha .

Sampai-sampai dekat branch baru . Aku turun kereta terus peluk Keknis . Rindu sangat-sangat dekat keknis . Keknis yang rajin layan dengar aku bercerita hari-hari kat kedai . Yang banyak motivate aku . Yang banyak bagi nasihat kat aku . Sumpah rindu dekat keknis . Dekat 6 bulan aku kerja aku dok dengan keknis dari pagi sampai malam . Dari status keknis tunangan orang + anak dara sekarang dah jadi bini orang memang lah terasa bila keknis dah tak ada dengan aku . Dah la keknis stay dekat Langkawi . Jauh tau tak. Nak kena naek ferry lah kereta kena sewa lah . Kalau la Langkawi buat jambatan macam nak p Pulau Pinang kan best . Boleh hujung minggu aq p dekat keknis . hehe . Siyes aku rindu sangat-sangat dengan keknis . Oke over pulak aku nie melayan perasaan .

Nampak tak aku dengan kazni siap gedik-gedik depan cermin toilet ni haaa . Time nie dekat Airport Langkawi . Singgah jap sebab semua girls tak tahan nak ke toilet . Time nie dah lepas makan dekat KFC pastu on the way nak ke Pantai Chenang . Kononnya nak bawa kazni jalan-jalan tepi pantai . Best tau jalan tepi pantai malam-malam dekat Pantai Chenang . Ramai orang tau .Tambahan Langkawi kan tempat percutian ramai orang . Kiranya Pantai Chenang nie tempat tumpuan foreigner la. hehe . Time ni aku dah excited sangat-sangat . Yelah aku kan pernah kerja kat Langkawi masa tunggu result SPM so nie kira macam mengimbau kenangan lah . Masa ni aku dok usha-usha dekat instagram Nora Danish dengan Farid Kamil tengah shoot filem terbaru kot . So aku gitau lah dekat Kazni kalau-kalau ada rezeki jumpa pelakon hebat tu kan best . Walaupun kena datang Langkawi secara terpaksa kalau jumpa ND dengan FK tu kira terpaksa tu hilang terus lah . haha nampak tak perangai aku dengan Kazni nie macam mana . haha

Sila jeles kerana kami dapat bergambar dengan Nora Danish dan Farid Kamil . Aku tak sangka dapat berjumpa dengan ND & FK . Ye lah aku follow instag depa nie dok kata ada dekat Langkawi . So aku ada cakap dekat Kazni kalau lah dapat jumpa ND atau FK kan best . Tapi aku lebih teruja dapat jumpa ND . Yelah penangan cerita Tentang Dhia dan Aku Terima Nikahnya . Hehehe . Untung Abang Man husband Keknis nak bawa Kazni ronda Pantai Chenang . Aku nie mata melilau pandang sana sini macam tak pernah pi Langkawi aje . So bila aku nampak macam ada barang-barang orang tengah shooting aq pon jengoii kot tingkap tengok-tengok nampak FK . Apa lagi aku pon jerit la dalam kereta . Abang Man pon tanpa bagi signal terus belok kereta ke kiri . Nampak sangat kami semua excited .